torsdag 4. august 2011

Sommerkjole del 1

Bestemte meg plutselig for å sette igang med å sy sommerkjole, nå når jeg er hjemme i Beiarn og har masse plass å boltre meg på samtidig som jeg kan bruke mammas kjempegode symaskin :D

Først var det fiksing av mønster, da er tape og bakepapir viktig :) Håper nemlig å sy flere varianter av dette mønsteret!
Og dette skal brettes ut maaange ganger!
Tok ganske stor del av stuegulvet til slutt...
og her har jeg begynt å tegne av mønsteret. Tok ganske lang tid :) men greit å ha når det først er gjort
Kjøpte disse to stoffene i Bodø hos Symaskinhjørnet :)

Har faktisk sydd ferdig kjolen uten å ta et eneste bilde til, men skal få lagt ut bilde av endelig resultat bare jeg får somlet meg til å ta et bilde jeg er fornøyd med :)


3 kommentarer:

  1. gleder meg til å sjå resultatet :)

    SvarSlett
  2. Låner gjerne mønster når jeg muligens en gang i fremtiden får meg symaskin ;) Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  3. For noen nydelige stoffer du har valgt. Blir spennende å se det ferdige resultatet.

    Kjempefin soljakke du har strikka til Nina.

    Trine :)

    PS. Er kollega med Nina.

    SvarSlett